Vlog #3 | What I Ate Today #7 - Dutchvegan


Bestemming onbekend. Dat was afgelopen zondag een beetje hoe de situatie ervoor stond. Mijn vader was 14 april jarig en wilde dat dit jaar alleen met het gezin vieren en nam ons mee. Ik laat zien waar we zijn geweest en wat ik gegeten heb.


We vertrokken rond half 10, niet al te vroeg. Met ongeveer een uurtje rijden, waren we er. Natuurlijk zie je onderweg al wat bordjes die de mogelijke bestemming aangeven: Wildlands Adventure Zoo Emmen. Wildlands is het nieuwe dierenpark van Emmen. Het oude park zijn de meesten van jullie ongetwijfeld ooit geweest. Ik ben er praktisch opgegroeid. Mijn ouders hadden namelijk een abonnement op de dierentuin toen mijn tweelingbroertje en ik jong waren. Het park is nog niet zo heel lang open. Koning Willem-Alexander opende het park op 25 maart.

Voordat ik verder ga, wil ik wel even duidelijk mededelen dat ik absoluut geen voorstander ben van dierentuinen. Ik vind het geweldig om de dieren te kunnen bekijken, maar als je verder kijkt, zie je overal stroomdraad waarvan je overduidelijk kunt horen dat er stroom op zit. Sommige verblijven vind ik persoonlijk vrij klein voor de dieren en poorten tussen verblijven van een diersoort zitten vaak dicht, waardoor de dieren niet zelf kunnen uitkiezen waar zij het liefst zijn. Voor mij is dat geen optimale vrijheid. 

Over het algemeen vind ik het park ook veel minder mooi dan het oude park. Het is opzich mooi gebouwd en dan bedoel ik vooral de inrichting, maar het is een stuk kleiner (mijn ouders en andere mensen die we hebben gesproken waren het daarmee eens). Daarnaast stond bij geen enkel verblijf welk dier erin zat en was er ook geen informatie aanwezig over hoe de dieren leven, wat ze eten etc. Daarnaast was het water bij de ijsberen en de nijlpaarden ontzettend vies. Daar zijn mogelijkheden om onder water te kijken, maar vooral bij de nijlpaarden zag je geen hand voor ogen (zoals je in het filmpje kunt zien). Een man die voorbij kwam lopen zei: ''Oh, ze mogen hier weleens ramen lappen.''

De attracties die er zijn, stelden ook niet veel voor. Het boottochtje door de Jungola was zo voorbij. In de Serenga kun je kort met een truck mee op safari door het verblijf van de dieren. Persoonlijk denk ik dat de dieren dat niet erg fijn vinden. Bovendien zag ik dat een giraffe op de weg stond, waardoor de truck niet verder kon. Toch ging truck pushen om de giraffe aan de kant te krijgen. Ook dat vond ik erg zielig. Die truck ging namelijk rakelings langs de giraffe heen en het was overduidelijk dat die giraffe daar niet blij mee was. Oren naar achter, je kent het wel.

De vlindertuin vond ik wel echt prachtig en zoals hierboven ook al gezegd, was de inrichting in het algemeen echt mooi, maar klein. Je was overal snel doorheen. Veel dieren die Emmen wel had, zijn er nu ook niet meer, zoals haaien, panters, slangen etc. Wat aan de ene kant natuurlijk wel goed is voor de dieren, mits ze ergens in vrijheid leven, maar daar ga ik niet vanuit.

Ondanks alles hebben we met zijn vijven wel genoten van een gezellige dag weg. Natuurlijk heb ik ook nog wat foto's gemaakt.


























Reacties

Een reactie posten

Populaire posts