Plantaardige zonnebrand: Lovea


Smeren, smeren en nog eens smeren. In de zomer blijf je aan de gang om je te beschermen tegen de zon, maar je slaat het liever over. ''Ik ben maar eventjes in de zon, dus het is niet nodig.'' Het voelt vet aan, geeft vlekken etc. Ik heb hier geen oplossing voor, maar ik heb nu een merk ontdekt die het leuker maakt om te smeren. 

*Deze post is op geen enkele wijze gesponsord en bevat mijn eigen persoonlijke mening.

Van producten met dierlijke ingrediënten óf op dieren getest naar diervriendelijke vegan producten. Dat is al een tijdje mijn bezigheid. De ene keer koop je iets dat je bevalt en de andere keer toch niet. Jammer, want de producten zijn erg duur. Voor de zomer had ik nog zonnebrand van Garnier, maar die wilde ik niet meer opmaken. Ik vond dat het tijd was om alles te vervangen in plantaardige varianten.

Nu gebruik ik de zonnebrand van Lovea, factor 30 natuurlijk, want heb je gezien hoe bleek ik ben? Dat is een ander verhaal, maar een goede bescherming heb ik dus wel nodig. 


Ondanks dat dit een dure aankoop was, ben ik er heel erg tevreden mee! Het ruikt echt geweldig en smeert lekker uit. Vooral vanwege de geur vind ik leuk om deze zonnebrand te smeren. Daarnaast is het waterbestendig, hydraterend en vrij van parabenen. Parabenen zijn schadelijk voor je gezondheid, maar worden gebruikt voor een langere houdbaarheid van (cosmetische) producten.

Doordat de zonnebrand wittig is, kun je een klein beetje een witte laag over je lichaam krijgen, maar dat valt niet echt op. 



De ingrediënten van de Lovea SPF 30:
DICAPRYLYL CARBONATE, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, COCO-CAPRYLATE, TITANIUM DIOXIDE, COCO CAPRYLATE/CAPRATE, ALCOHOL**, ARGANIA SPINOSA KERNEL OIL*, ALUMINUM HYDROXIDE, STEARIC ACID, POLYGLYCERYL-3 DIISOSTEARATE, PARFUM (FRAGRANCE), OLEYL ALCOHOL, COCOS NUCIFERA (COCONUT) OIL, GARDENIA TAHITENSIS FLOWER, ZANTHOXYLUM ALATUM FRUIT EXTRACT, TOCOPHEROL, BENZYL BENZOATE, BENZYL SALICYLATE, FARNESOL, LIMONENE, LINALOOL.

*Alle ingrediënten zijn biologisch. Lovea is 100% natuurlijk en valt onder het keurmerk ECOCERT.


Naast deze variant, heb je nog een factor 15, 50 (voor kinderen, met een leuke opdruk van Mickey Mouse), een anti-aging crème voor je gezicht met factor 50, olie zonder SPF, after sun en een self tanning spray.

In het flesje zit 125 ml en kost normaal €14,99, via de site kun je de zonnebrand nu voor €13,49 kopen. Zelf heb ik de zonnebrand bij Ekoplaza gekocht, maar die blijkt een stuk duurder te zijn: €16,99.

Trouwens, degenen die mij volgen, weten dat ik de hele zomer in Spanje ben. En guess what? Ik ben nog niet verbrand. Dus de zonnebrand doet zijn werk!

Welke plantaardige merk zonnebrand gebruiken jullie?

Like mijn pagina op Facebook en op Bloglovin om op de hoogte gehouden te worden. Op mijn Instagram en Tumblr plaats ik meestal veganfood pictures.


BewarenBewaren

Reacties

Populaire posts