Salade met frietjes en rode kidneybonen


Deze salade is echt mijn favo sinds een tijdje. Ik kan het meerdere dagen per week eten als ik wil. Het is makkelijk te maken, kost zo'n dertig minuten en bevat vrijwel geen vet. Daarnaast kun je het recept helemaal naar je eigen hand zetten zonder enige moeite.
Vetten zijn natuurlijk niet slecht voor je, dus mocht je wel vetten willen toevoegen, gebruik dan bijvoorbeeld tahini of avocado. Je kunt verder elke groente gebruiken die je maar wilt en als je liever zwarte bonen gebruikt, is dat ook makkelijk te verwisselen.



Benodigdheden voor 1-2 personen:
 400 gram aardappels
 1 (zoete) paprika
 1 mini romaine sla
 1 blik rode kidneybonen
 Kruiden naar eigen smaak (chilipoeder en edelgistvlokken)
 Lekker sausje (ik gebruik Mesa Mexicana Taco Saus)
 3 grote augurken

Verwarm de oven alvast voor op 225 graden.

 Snijd de aardappels in frietjes, bestrooi deze eventueel met kruiden (ik gebruik chilipoeder) en leg ze op een bakplaat. Snijd ook de paprika in reepjes of ringetjes en voeg deze toe aan de aardappels. Bak beide ingrediënten vervolgens op 225 graden voor 25 minuten.

 Was de rode kidneybonen na 15 minuten onder de kraan en doe ze in een pan met water. Wanneer de aardappels nog 5 á 6 minuten moeten bakken, kun je de bonen gaan verwarmen. Bonen uit blik kun je beter niet koken, dus verwarmen is voldoende. Nog beter is ze zelf weken.

 Terwijl de bonen warm worden en de oven bijna klaar is, kun je de augurk en sla onder de kraan afwassen. Vervolgens snijd je de sla fijn en deze doe je in een schaal. Doe dit ook met de augurk.

 Giet de bonen af en serveer de sla met de frietjes, bonen en paprika. Ik vind het lekker om er nog een saus en edelgistvlokken aan toe te voegen.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts