What I Ate Today #13 [Vlog #4] | Dutchvegan - Glamour Health Challenge

bron: Glamour
Zweten, zweten en nog eens zweten bij de Glamour Health Challenge. Het was een bijzonder actieve dag. Hoewel ik al sport, was het een pittige dag. Maandag had ik nog meer spierpijn dan zondag. Maar wie mooi wilt zijn, moet pijn lijden.  



Ik heb een super gave dag gehad, gelukkig had ik mensen gevonden die ook alleen waren, dus ik was niet helemaal alleen. Bij binnenkomst was ik echt overrompeld, het zag er zo ontzettend mooi uit in vergelijking met vorig jaar. We kregen een waterflesje van Zalando met een bekertje als dop, waardoor je heel handig kunt drinken. Helaas niet BPA vrij ben ik bang. De dag werd gepresenteerd door Manuel Broekman, die overigens wel heel bijzonder gekleed was, zoals je in mijn vlog kunt zien.

bron: Running Lau
De eerste work-out begon meteen rond half 12 (we konden vanaf half 11 naar binnen en de opening was om kwart over 11). Deze werd verzorgd door de Nike-trainers. Deze training bestond uit verschillende blokken en elk blok was er ook een andere fitblogger die mee sportte. Zo waren de volgende fitbloggers aanwezig: Runninglau, Foodie-ness, Totally Two, Fit with Marit & last but not least Girls Love Healthy. Lars en Ashly, de Nike-trainers, waren echt geweldig! Het was een hele zware workout, maar Lars en Ashly sleepten ons er doorheen met hun humor en aanmoediging. De focus lag veel op de benen en de kont en ik kan je vertellen dat mijn benen hebben geshaket tijdens sommige houdingen.

bron: Glamour
Na de workout van zo'n 50 minuten exclusief warming-up, kregen we een dansshow te zien met Juvan Westendorp (bekend van So You Think You Can Dance en als de broer van Aysen in GTST) en zijn Dance Academy. Daarop volgde een lange pauze. In die pauze ben ik ook nog op de foto geweest met Lars, maar die helaas was niet goed gelukt.


Ik had wel trek en zin een een middagmaaltijd. Ik zag een standje met vegan salade, maar die was helaas alleen voor de crew. Verder was er of sushi, maar op het bordje stond dat er zalm in zat en er stond een te lange rij om te kunnen vragen of het ook vegan gemaakt kon worden. Datzelfde gold voor de stand waar je vegan falafel kon halen in een broodje of een salade. De falafel werd sowieso gefrituurd en olie is nou juist iets wat ik normaal gesproken probeer te vermijden. Uiteindelijk heb ik twee sapjes gehaald van Naturalicious en die waren heerlijk! 

Vervolgens kregen we een work-out van Fajah Laurens, maar die werd afgeklokt door de organisatoren van Glamour. Ook de cool-down werd afgeklokt omdat er weer een dansshow op het programma stond, gevolgd door weer een lange pauze. Ik vond het persoonlijk wel lullig tegenover Fajah en ik had liever de workout afgemaakt, want zo bijzonder vond ik deze niet. Meerderen die ik gesproken had, vonden het jammer dat de pauzes zo lang duurden. De pauzes waren vooral bedoeld om te shoppen en te eten, zo werd het ons ook telkens aangekondigd: 'Ga maar lekker eten en shoppen en dan zien we jullie straks.'


In de pauze ben ik toch maar naar de sushibar van Meneer Temaki gelopen, want ik had ontzettende honger. Er stond geen rij, dus ik had gevraagd of ze veganistische sushi konden maken en dat kon! DIE WAS LEKKKUURRR! Ik wist dat ik daarna weer een temaki wilde halen, maar we werden eerder dan gepland opgeroepen voor de balletsessie van Mary Helen Bowers. Deze sessie werd op heel andere muziek gegeven, maar ik vond het wel relaxed. Het klinkt misschien niet zwaar, maar dat was het wel. Elke beweging moesten we zo'n 48 seconden doen. Mary telde van 1 naar 8, van 8 naar 1 en dat drie keer.

bron: Ballet Beautiful
Als afsluiter van deze workout werd weer een korte dansshow uitgevoerd en werden de prijswinnaars bekend gemaakt. Tijdens de dag konden we sportieve selfies maken en posten op Instagram. Daaruit werden drie winnaars gekozen en werd de dag - eerder dan gepland - afgesloten. De stands zouden tot zes uur blijven staan, maar de meesten begonnen al met opruimen omdat alles op was. Ik wilde bijvoorbeeld nog een temaki halen, maar de nori was op. En omdat ik voor mijn gevoel nog niet zoveel gegeten had, wilde ik wat meer eten dan een sapje of een klein ijsje, maar dat was niet mogelijk. Uiteindelijk heb ik een beker met fruit gehaald bij de Yoghurt Barn, de meiden hadden nog zat fruit over. 

Tijdens de dag waren nog wel meer activiteiten te doen, die mijn camera helaas niet heeft vastgelegd.  Zo was er een soort ballenbak vol met witte en 25 oranje balletjes. Wie binnen een minuut een oranje balletje gevonden had, won een tas van Zalando met een handdoek, een drinkfles en volgens mij zat er nog wat in. Verder konden we nog springen op een skippybal bij Avanca om de draadloze headsets uit te proberen, konden we een spel op de fiets doen bij Foodora en een actieve foto laten maken bij Zalando op een springkussen met een 360 graden camera. Verder stonden er nog wat andere tentjes van Glamour, TomTom, iets met kokosnoot, Ballet Beautiful, Body & Fit en nog wat tentjes met boeken en sportdrank en -poeder.

Ik ben er volgend jaar weer bij! Zijn jullie geweest of zijn jullie gemotiveerd om volgend jaar ook te gaan? Laat het me weten in een reactie.

Like mijn pagina op Facebook en op Bloglovin om op de hoogte gehouden te worden. Op mijn Instagram en Tumblr plaats ik meestal veganfood pictures.

Reacties

Populaire posts