Vlog #2 | What I Ate Today #6 - Dagje Utrecht


Afgelopen zondag zijn mijn ouders en ik gezellig een dagje Utrecht in geweest. Een perfecte gelegenheid om jullie mee te nemen en te laten zien wat ik op een dag eet als vegan. En ja, bij zo'n dag hoort natuurlijk ook dat je met meer spullen thuiskomt dan je van te voren gepland had, maar ik heb in tijden niet meer zo genoten.



Mijn ouders zijn niet veganistisch of vegetarisch, vandaar ook de tosti's. Jammer, maar ieder zijn eigen keuze toch? Stiekem hoop ik wel dat ik ze over kan halen. Binnenkort ga ik maar eens een vegan taart maken, kijken wat zij ervan vinden ^^.

Ik had er dit keer voor gekozen om een smoothie mee te nemen. Waarom? Je bent toch uit in de stad, daar kun je toch wat eten?! Nou, ik heb vaak last van mijn darmen en overdag fruit en pas 's avonds gekookt bevalt mij beter. Zo had ik vorige week weer eens havermout gegeten in plaats van fruit en dat viel mijn darmen heel slecht.

We hebben lekker gewinkeld, winkeltjes bekeken, genoten van de grachten met bootjes en kano's. Zo ben ik echt dol op winkels als Dille en Kamille en WAAR, maar ook veel kledingwinkels. Voor het eerst sinds tijden had ik ook weer wat kleding gekocht en wat leuke spulletjes voor in huis. Mijn moestuintjes moesten verpot worden, dus ook daar had ik leuke potjes voor gekocht. Bekijk mijn filmpje om te zien wat ik allemaal gekocht en gegeten heb.

Tapasbar Vintage, de plek waar we gedineerd hebben, was echt super! Ze waren ontzettend aardig en deden er alles aan om het ons naar het zin te maken. Van te voren had ik gevraagd of ik een veganistisch en olievrije maaltijd kon bestellen en dat was geen enkel probleem. Nadat ik voor een tweede salade gevraagd had, omdat een salade bestaande uit wat groentes niet heel voedzaam is, was de kok speciaal voor mij naar andere restaurants gegaan om te vragen of zij nog pompoen hadden. Zij hebben namelijk een gerecht met pompoen op de kaart staan, dus ik ging ervan uit dat ze wel pompoen hadden. De serveerster had mijn moeder gevraagd om mij dit niet te vertellen, maar dat hadden ze echt niet voor mij hoeven doen. Ik waardeerde het wel echt enorm!

Ik heb een geweldig leuke dag gehad met mijn ouders, zo'n dag hadden we in tijden niet meer gehad, op 1 april na. Die dag ben ik met mijn moeder naar de musical The Bodyguard geweest. De volgende keer als mijn ouders me bezoeken in Utrecht, willen we de Dom op! 

Like mijn pagina op Facebook en op Bloglovin om op de hoogte gehouden te worden. Op mijn Instagram en Tumblr plaats ik meestal veganfood pictures.

Reacties

Populaire posts