Vegan taste test #1 - poeders


Tijdens de veganistenbeurs Veggieworld ging er deels een wereld voor mij open vanwege producten en artikelen die ik nog nooit gezien of geproefd had. In de vlog vertelde ik dat ik heel graag poeders zou willen proberen voor in mijn smoothies of nicecreams. Vooral maca, lucuma, carob en baobab poeder lijken me interessant. De afgelopen weken heb ik wat poeders getest.


Ik had een mailtje gestuurd naar Pure Raw, een Duitse site met allerlei poeders en andere producten, zoals blenders, siropen, boeken, silicone bakvormpjes en nog veel meer, met de vraag of ze ook testzakjes hadden van de vier poeders die ik graag zou willen proeven om te kijken of ik deze wat vind. Van het bedrijf kreeg ik antwoord dat ze me wat zouden opsturen zodat ik ze kon proberen. Toen het pakketje bezorgd was, wilde ik zo snel mogelijk carob of baobab poeder proberen. Tot mijn verbazing bevatte het pakketje geen van deze poeders, maar probeerseltjes van nieuwe producten.

Het interessante van de site is dat ze zowel probeerzakjes als grotere bussen hebben die je kunt kopen. Het bedrijf heeft poeders los, maar ook combinaties van verschillende poeders door elkaar heen. De poeders zijn bovendien biologisch.

Het pakket bevatte:
- Reishi Latte (poeder)
- Sonnenfeuer (poeder)
- Chlorella tabletten
- Spirulina tabletten
- Bobei
- Een chocolaatje

Reishi Latte

Deze poeder is een combinatie van lucuma en reishi paddestoel (ook wel gesteelde lakzwam). Ik kan de smaak niet goed definiƫren, maar het is best lekker! Het is bitter en zoet tegelijk en het heeft echt een hele interessante smaak. Dit vond ik de beste poeder uit het pakketje. De poeder was een beetje grijzig en bruinig van kleur, maar mijn ijs is er niet echt door verkleurd.


Sonnenfeuer
Deze poeder is een kruidenmix die je aanmaakt met water of melk, de combinatie van de specerijen zorgen ervoor dat je het warm krijgt van binnen. In de poeder zitten dan ook de volgende ingrediĆ«nten: Algen, kurkuma, lucuma, vanille, zwarte peper, chilipoeder en gember. Zelf heb ik het gebruikt om toe te voegen aan mijn ijs. Ik kan je vertellen dat je er heel warm van wordt, haha. 

Persoonlijk vond ik het erg scherp. De smaak van kurkuma overheerste heel erg en dat is nou net een specerij die ik niet zo lekker vind. Ik heb kurkuma meerdere malen geprobeerd toe te voegen aan mijn eten, maar het was niks voor mij. Vind jij kurkuma wel lekker en hou je van een verwarmende drank of verwarmend ijs, dan is dit zeker iets voor jou.

Wat je wel ziet is dat het ijs een beetje verkleurde bij deze poeder. Dat vond ik wel grappig om te zien.


Chlorella
De chlorella tabletten heb ik ook vermalen om toe te voegen aan het ijs, want ik dacht dat de tabletten hetzelfde waren als de poeder variant. Om eerlijk te zijn, doe ik dat ook nooit meer! Ik vond het echt niet lekker, haha. Voortaan tabletten dus maar gewoon innemen met water. De smaak was a la spinazie, naar dan nog veel heftiger. Spinazie lust ik wel, maar dit was mij echt te heftig.

Desalniettemin heeft chlorella volgens velen wel veel positieve eigenschappen, waaronder dat het goed is voor je stoelgang en je kan helpen bij het ontgiften. Klik op bovenstaande link om alle voordelen op een rijtje te hebben.


Spirulina
Na mijn negatieve ervaring met gemalen chlorella, kunnen jullie vast wel raden wat ik niet heb gedaan met de spirulina tabletten. Spirulina is net als Chlorella een alg en blijkt ook veel positieve effecten te hebben. Spirulina is qua werking ook wel vergelijkbaar met chlorella en is goed te gebruiken als jij je lichaam wilt ontgiften. Klik op bovenstaande link om meer te lezen over Spirulina en de voordelen ervan.


Bobei
Wat? Bobei. Zegt het je nog niks? Ik moest ook even nadenken over wat dat zou kunnen zijn, maar gelukkig staat het gewoon op het zakje. Bobei is een bakvervanger voor ei en boter. Ik heb dit zakje niet gebruikt, omdat ik niet zo van het bakken ben en ook liever natuurlijke ingrediĆ«nten gebruik. Ik gebruik dus ook geen bakpoeder of iets dergelijks. Als ik wel iets bak, dan gebruik ik meestal havermout en boekweit met amandelmelk. Ben je wel een echte (vegan) bakker en maak je gretig gebruik van vervangers voor boter en ei, dan zal je dit product wellicht heel interessant vinden.

Laat mij weten wat je van de producten vind en of je ze gaat proberen. 

Like mijn pagina op Facebook en op Bloglovin om op de hoogte gehouden te worden. Op mijn Instagram en Tumblr plaats ik meestal veganfood pictures.

*Deze post is gesponsord door Pure Raw, maar bevat mijn eigen persoonlijke mening

Reacties

  1. Wat leuk dat ze dat zomaar opgestuurd hebben. Ik ben juist heel erg benieuwd naar die Bobei, omdat ik het nog best lastig vind soms om boter en ei te vervangen in bakrecepten. Heb je er nu echt niks mee gedaan, want ben echt wel nieuwsgierig haha. Die Sonnenfeuer klinkt wel echt top trouwens!

    Liefs, Janna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee Janna, nee, ik heb het gegeven aan een klasgenoot. Zijn ouders hebben een restaurant en zij bakken ook wel eens met eivervangers etc. Ik vond het zonde om wel iets te maken, wat ik toch niet zou eten.

      Liefs x

      Verwijderen
    2. Ah, goed dat je het hebt weggegeven dan! Leuk artikeltje hoor :) Ik heb je trouwens een berichtje via Facebook gestuurd (naar je pagina), maar denk dat je dat misschien snel over het hoofd ziet! x

      Verwijderen
    3. Ik ga je trouwens volgen via Bloglovin', want je hebt echt een leuke blog!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts