Moet ik me wel inschrijven voor volgend schooljaar? | Keuze struggles


Ik dacht dat ik mijn keuze gemaakt had, maar de twijfel is terug. Heb ik wel de juiste studie gekozen? Moet ik me wel inschrijven voor het tweede jaar? Ben ik wel goed genoeg om journalist te zijn? Want als ik om me heen kijk, zie ik zoveel getalenteerde mensen. En ik? Voor mijn gevoel voeg ik niks speciaals en interessants toe en ben ik dus niet getalenteerd genoeg om er als freelancer uit te kunnen springen.



Natuurlijk zou ik het ontzettend gaaf vinden om als nieuwslezer aan de slag te kunnen, en ik zou alles in het journalistieke vak wel interessant vinden, behalve het schrijven van harde nieuwsberichten op sites of in kranten. Ik zou best van alles tegelijk willen doen, zoals: tv, radio, onderzoeksjournalistiek en schrijven voor magazines.

Maar er is zoveel meer dat ik leuk vind. Ik wil graag rondreizen, de wereld verkennen. Of toch iets meer doen met veganistisch koken. Soms zit ik eraan te denken om misschien in een restaurant te gaan werken of mijn eigen restaurant te openen. Maar ik denk dat ik dat ook niet mijn hele leven volhoud.

Psychologie, ook interessant. Daarnaast vind ik het leuk om creatief en actief te zijn. Maar zodra ik iets MOET doen op creatief gebied, zijn mijn hersenen leeg. Ik ben een echte dromer, een denker.

Is er iemand die mij kan helpen of mij advies kan geven?

Like mijn pagina op Facebook en op Bloglovin om op de hoogte gehouden te worden. Op mijn Instagram en Tumblr plaats ik meestal veganfood pictures.

Reacties

  1. Hoi Lucinda, ik wil even zeggen dat je echt niet de enige bent met dit soort twijfels. Ik vind mijn studie erg interessant, maar weet nog steeds niet wat ik precies wil en kan. Ik wil ook graag iets bijdragen aan de wereld, maar ja: hoe...? Ik wil nog eens rustig nadenken over wat ik nou echt wil en hoe ik denk dat te gaan bereiken.

    En dat is dus ook de tip die ik aan jou wil geven: zet alles eens rustig op een rijtje. Eventueel letterlijk: maak eens een lijstje van al je ideeën, plannen en wensen en zet er voor- en nadelen bij. Een duidelijk overzicht geeft rust en maakt kiezen misschien iets gemakkelijker. Al blijft het waarschijnlijk lastig: het gaat immers over je toekomst! Dus nog een tip: volg je intuïtie en gevoel. Die wijzen meestal wel de goede kant op! ;) Veel succes ermee!

    Groetjes van Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is sowieso al goed dat jij je ervan bewust bent en dat je rustig wil gaan nadenken! Bedankt voor je tip, die is heel goed!

      Intuïtie en gevoel vind ik nog wel lastig, maar het komt goed!

      Liefs,
      Lucinda

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts