Hartige Havermout | Simpel & snel


Een hele tijd geleden zag ik het recept Savory Oats voorbijkomen van Lydia Halbert. Toen ik dat zag, havermout met groente en sla, dacht ik dat ze gek was. Havermout eet je toch met fruit of als pannenkoekjes? Uiteindelijk ben ik de uitdaging aangegaan, met het risico dat ik het hartstikke goor zou vinden. Het feit dat ik er een blog over schrijf, zegt volgens mij genoeg. Een ander voordeel is dat het recept maar bestaat uit een aantal ingrediënten en supersnel te maken is.

Ik heb het recept niet helemaal gevolgd zoals Lydia dat doet. Vandaar dat ik er zelf een blog over schrijf én er een filmpje van heb gemaakt! Ik heb helaas geen camera, maar kon dit weekend een camera van school lenen, omdat we bij de Veggiebeurs zijn geweest, waar we ook gefilmd hebben. Het filmpje komt zo snel mogelijk online. Ik ben wel van plan meer video's te maken, inclusief What I Eat Today-video's.

Wat heb je nodig (1 persoon):
Havermout
Water
1 paprika
Een blikje maïs
Chilipoeder
(Tros)tomaten
Romaine sla
Tex - Mex taco saus mild (mesa mexicana, te koop bij AH)

 Snij de paprika en de tomaten in stukjes.

2  Voeg 90 gram havermout (1 cup) en 200 ml water toe in een (steel)pannetje. Gevolgd door de stukjes tomaat en paprika. Zet daarna het pannetje op het vuur. En roer het papje regelmatig door. 

Het pannetje gaat vies worden en de havermout gaat plakken aan de bodem en de randen, maar gaat niet aanbakken als je een antiaanbaklaag in je pan hebt. So no worry! 


3 Laat het blikje maïs uitlekken en spoel de maïskorrels schoon onder de kraan. Zelf heb ik 75 gram gebruikt, maar wees vrij om het hele blikje te gebruiken. Voeg deze uiteindelijk toe aan het papje. 

Voeg als laatste chilipoeder of andere poeders toe die je lekker vindt. Chilipoeder is écht mijn poeder. Laat het papje nog even goed dik worden. 

 Serveer de havermout met romaine sla en garneer met een lekker sausje. Ik gebruik hiervoor de Tex - Mex taco saus mild van de Albert Heijn. Daar zit al ui in, waardoor je geen ui meer hoeft toe te voegen aan het recept. Je kunt de slabladeren lekker volscheppen en afhappen.


Like mijn pagina op Facebook en op Bloglovin om op de hoogte gehouden te worden. Op mijn Instagram en Tumblr plaats ik meestal veganfood pictures.

Reacties

Populaire posts