Veganistisch recept | Banaan fijnvariatie


Het ziet er dan misschien wat viezig uit en je zult misschien niet meer zo snel aan dit recept denken, tenzij je het voor de kleine klaarmaakt (als je kinderen hebt of verzorgt). Ik heb het natuurlijk over iets gepureerd/geprakt en omdat de titel eigenlijk al verraadt om welk ingrediĆ«nt het gaat, prak ik voor dit recept banaan. Wat ik vooral grappig vind, is dat de smaak van banaan anders is bij elke vorm van bereiding. 

Als je even geen tijd hebt om iets klaar te maken, dan biedt dit recept een uitkomst: Het kan met 5 minuten op tafel staan! Tenzij je praktechnieken niet zo goed zijn natuurlijk, maar wees niet bang, want alles kun je leren. Oefening baart kunst noemen ze dat.

Zelf vind ik dit een lekker recept en een goede uitkomst voor wanneer ik even geen zin heb in nicecream, omdat ik het daar altijd ontzettend koud van krijg en ik toch liever vast voedsel eet dan een smoothie drink. Daarnaast vind ik het absoluut geen recept die alleen geschikt is voor baby's, haha. 


Wat heb je nodig (1 persoon):
Rijpe bananen
Vork
Kaneel
Goji bessen
Blauwe bessen

 Schil de bananen. Ik heb hiervoor zo'n 5 grote bananen gebruikt. Snij daarna de bananen in plakjes en prakken maar!

2  Doe de geprakte banaan in een kom en garneer met kaneel, goji bessen en blauwe bessen.

En klaar is kees!

VariĆ«ren kun je natuurlijk altijd. Garneer de geprakte banaan met whatever je lekker vindt: kokos, ander (gedroogd) fruit, nog meer banaan, granola, muesli, noten, siropen en ga zo nog maar eventjes door. En als je toch niet zo van geprakte banaan houdt, kun je altijd old school gaan en gewoon plakjes banaan eten met dezelfde combinatie.


Ik ben benieuwd wat jullie van dit recept vinden! Laat ook even in de reacties weten waarmee jij geprakte banaan combineert.

Like mijn pagina op Facebook en op Bloglovin om op de hoogte gehouden te worden. Op mijn Instagram en Tumblr plaats ik meestal veganfood pictures.

Reacties

Populaire posts