Meer vega producten bij de AH

Bron: 123RF
Van de week liep ik de Albert Heijn binnen en viel me op dat het superfoodschap zo goed als leeg was. Dat kon een paar dingen betekenen: nieuwe artikelen, een verhuizing van het schap naar een andere plek of de artikelen sloegen niet aan en werden uit het assortiment gehaald. Dat eerste was het geval met een hoop nieuwe vegan producten voor on the go.


Perfect voor veganisten die niet zo houden van koken of het lekker vinden om een snack in de winkel te kopen en mee te nemen naar bijvoorbeeld het werk, school of voor onderweg. Naast snacks zijn er nog een hoop andere merken bijgekomen met verschillende producten.

Het allereerste waar mijn oog op viel, waren de vele repen die nu te koop zijn en in het speciaal de Clif bars. Deze repen zijn ontzettend populair onder veganisten in het buitenland en heb je mogelijk wel eens voorbij zien komen in What I ate today video's of op sociale media. De Albert Heijn verkoopt niet alle huidige twintig smaken, maar toch wel redelijk een aantal: de chocolate chip, coconut-chocolate chip, crunchy peanut butter, chocolate macadamia nuts, oatmeal raisin walnut en blueberry crisp



Ook liggen er repen van andere merken, waaronder het merk beond, Raw Organic Food, TREK, Pro Bar, Rude Health, Roo'bar en Nakd.

Bovendien liggen er nu kleine zakjes met gedroogd fruit en groente van Crispy. De soorten die te koop zijn, zijn: rode bieten, paprika, ananas, appel, perzik, appel-banaan en appel-aardbei.




Daarnaast vond ik nieuwe soorten pasta gemaakt van boekweit, spelt, kikkererwten, rode linzen en mungbonen, rogge en haver, van de merken SUN en Fit & Free. SUN heeft daarnaast een breed assortiment met gekiemde granen, zoals gekiemde spelt, haver en muesli. De Quinoa pasta van Pereg bevat eiwitten en is daarom niet te gebruiken voor veganisten, maar wel voor vegetariĆ«rs. De quinoa uit het potje van Pereg zijn daarentegen wel veganistisch



Voor de chocolade liefhebbers is het assortiment met chocolade ook uitgebreid, met onder anderen het merk So Pure. Bovendien waren er meer poeders te vinden in het assortiment, maar nog minimaal als ik kijk vergeleken met de webshop. Zelf zou ik af en toe wel poeders willen gebruiken, zoals carob poeder, maar ik de poeders niet, omdat ik bang ben dat de smaak tegenvalt.

Wat ik trouwens ook nog tegen kwam, waren twee soorten stropen van Melvita: dadelstroop en speltstroop. Ik heb gevraagd hoe de dadelstroop gemaakt wordt en of er ook nog suiker of iets dergelijks wordt toegevoegd en dat is volgens het bedrijf niet het geval. ''De dadelstroop wordt  voor 100% gemaakt van de dadels zonder toevoeging van andere suikers. De bereiding is als volgt:
Koken van de dadels,  persen, filtreren en daarna indikking. Hierdoor wordt het vochtpercentage weer verlaagd en kom je met de voedingswaarde weer dicht in de buurt van hele dadels.''


Liggen er in jullie filiaal ook meer producten? Welk product ga je zeker proberen of heb je al geprobeerd en wat vond je ervan?


Reacties

Populaire posts