Homemade muesli met gedroogd fruit [vrij van toegevoegde suikers]



Het is weer een lange tijd geleden dat ik een recept voor jullie online heb kunnen zetten. Op Mallorca had ik een heerlijke muesli met gedroogd fruit zonder extra toegevoegde suikers. Hier in de winkel kon ik het niet vinden (wel bij Ekoplaza en andere biologische winkels, maar die zijn niet in de buurt). Plus het kost niet veel tijd en ik vind het leuk om zelf te experimenteren. 


Wat heb je nodig:
(Biologische) muesli 
Gedroogde mango [zonder suiker]
Gedroogde appelschijfjes [zonder suiker]
Moerbeien 
Medjoul dadels
Optioneel: boekweit & rozijnen
Een leuke voorraadpot/bus

De meeste producten heb ik gekocht bij de Albert Heijn. Alleen de boekweit komt bij Ekoplaza vandaan. Van de appelschijven en mangostukjes weet ik dat  er geen extra toegevoegde suikers gebruikt zijn.

 Doe alle muesli (500 gram) en eventueel zo'n 50 - 75 gram boekweit in de voorraadpot/bus.

 Maak 50 gram gedroogde mangostukjes en 50 gram appelschijven klein door ze te breken. De mango is wat taai, dus je kunt hiervoor soms een mesje nodig hebben. Snij ook zo'n 50 gram dadels tot kleine stukjes, dit is wat plakkerig.

Voeg de stukjes gedroogde appel, mango en 50 gram moerbeien toe aan de muesli. Nu kan het zijn dat je pot of bus helemaal vol lijkt. Wat ik gedaan heb is een deel eruit halen. Vervolgens heb ik de dadelstukjes één voor één aan de muesli toegevoegd en een beetje heen en weer gedraaid zodat de muesli aan de dadelstukjes zou plakken. Hierdoor voorkom je dat alle dadelstukjes als één grote klomp aan elkaar gaan plakken. 

♦ Vervolgens voeg je de rest weer toe en schud je de inhoud door elkaar. Als het goed is lijkt het alsof de inhoud minder is geworden, terwijl dat niet zo is. 


Ik heb een dag later nog rozijnen toegevoegd, omdat ik die helemaal vergeten was en normaal wel lekker vind in muesli. Je kunt natuurlijk ook zaden of noten toevoegen. Pas wel op voor gedroogde stukjes banaan, die zijn meestal wel gesuikerd of bevatten honing.

Like mijn pagina op Facebook en op Bloglovin om op de hoogte gehouden te worden. Op mijn Instagram en Tumblr plaats ik meestal veganfood pictures.

Reacties

Populaire posts