Bananen-speltbrood met blauwe bessen | vegan



Nog zo'n recept waarvan je niet kunt geloven dat het veganistisch is, want veganisten eten is toch gewoon konijnenvoer?... Ik had nog nooit bananenbrood gegeten, en mijn vriendin met wie ik dit recept maakte, vind het bijzonder en raar dat bananenbrood niet naar bananen smaakt. Maar het is echt echt écht heerlijk!


Wat heb je nodig?
240 gram speltmeel
3/4 theelepel baking soda
1- 2 eetlepel(s) kaneel
2 eetlepels citroen of limoen
80 ml soya vanille 
120 ml maple syrup (ook wel ahornsiroop)
3 grote bananen of 4 - 5 kleine
240 gram blauwe bessen
(Siliconen) Cakevorm
♦ Bakpapier/bakspray of iets waarmee je de vorm kan invetten

 Verwarm de oven alvast voor op 175 º(. Doe vervolgens 240 gram speltmeel in een grote kom, voeg daar 3/4 theelepel baksoda en kaneel aan toe en meng dit goed door elkaar.

♦ Voeg alle andere ingrediënten toe: 2 eetlepels citroen/limoen, 80 ml vanille soya (Ik gebruik die van de alpro, die helaas wel gezoet is, want ik kon geen ongezoete variant vinden), 120 ml maple siroop, geprakte bananen en de blauwe bessen.

! Tip: prak de bananen niet helemaal fijn, maar zorg dat het papje nog een beetje klonterig is.

♦ Meng alles goed door elkaar totdat het een luchtig papje wordt en er geen klontjes meel meer te vinden zijn. Giet het deeg in een cakevorm die je hebt ingevet of hebt bekleed met bakpapier. Je kunt ook een siliconen cakevorm gebruiken, die hoef je helemaal niet in te vetten. 

♦ Plaats de cakevorm in de oven voor zo'n 60 minuten. Houd de cake na zo'n 50 minuten wel alvast in de gaten. Je kunt het bananenbrood ook testen door er met een grote prikker in te prikken. Als er geen deeg achter blijft op het prikkertje, is hij klaar.

♦ Laat het bananenbrood zo'n 20 minuten afkoelen in de cakevorm, haal hem er daarna uit en laat hem nog zo'n 30 minuten afkoelen voor je kunt aanvallen.

Like mijn pagina op Facebook en op Bloglovin om op de hoogte gehouden te worden. Op mijn Instagram en Tumblr plaats ik meestal veganfood pictures.


Reacties

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee Hanne, dankjewel! Als je een foto plaatst op social media tag me of stuur het even naar mij. Vind ik leuk!

      Liefs,
      Lucinda x

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts