Havermout #2 met appel en kaneel

Dit recept met havermout lijkt heel erg op het vorige recept. Toch vind ik deze variant erg lekker en daarom wil ik hem graag met jullie delen. Ik zat te twijfelen welk recept ik online zou zetten, maar omdat het enorm koud is, vinden veel mensen het toch lekker om nu iets warms te eten.

Ik maak havermout het liefst in een pannetje, omdat ik het lekkerder vind smaken dan wanneer ik het in de magnetron zet. Havermoutpap is ook erg snel te maken, namelijk in zo'n 10 tot 15 minuten. In de magnetron is het natuurlijk nog sneller klaar, maar ik verkies kwaliteit boven kwantiteit.

Wat heb je nodig:
Havermout
Amandelmelk
2 rijpe bananen
2 kleine appels of 1 grote
Kaneel
Een magnetron
Een vork
Een schaaltje
Een bordje of een snijplank
Een pannetje

 Prak 1 banaan tot een papje en doe het in een pannetje. Snij daarna zoveel als je wilt gebruiken in stukjes. Ik gebruik meestal 175 gram en als ik appel overhoud, dan bewaar ik die stukjes appel in de koelkast in een luchtdicht zakje.

2 ♦ Voeg 90 gram havermout (1 cup) en 200 ml amandelmelk toe. Zet daarna het pannetje op het vuur. En roer het papje regelmatig af door. 

Ik heb hiervoor de ongezoete amandelmelk van Alpro gebruikt, maar ook hiervoor geldt: gebruik een variant die jij lekker vindt. Als je niet van melkvarianten houdt, kun je ook gewoon water gebruiken. Experimenteer en doe wat werkt voor jou. 

3  Voeg als laatste de stukjes appel en kaneel toe en roer dit geheel nog een tijdje door, zodat de stukjes appel ook warm kunnen worden. Als het goed is wordt het een dikker papje die je vaak door moet roeren. Houd je niet van een dik papje, voeg dan meer amandelmelk (of een andere variant) of water toe. 

 Snij de andere banaan (deels) in plakjes en gebruik deze als garnering op je havermout. Ook voor de banaan geldt: hou je iets over? Bewaar het in een luchtdicht zakje of bakje en dan kun je het later gebruiken.

 Als je denkt dat de havermout goed genoeg verwarmd is, doe je het in een schaaltje en garneer je het papje met de stukjes banaan. Eetsmakelijk!
Houden jullie van dikke havermoutpap of liever wat wateriger?

Reacties

Populaire posts