What I Ate Today #39 | Vegan | Pannenkoeken & Pasta


Het heeft weer even geduurd, maar er staat weer een filmpje online! Een korte en saaie eetdagboek, maar het eten was heerlijk. Ik zal in de toekomst ook wat ik eet niet meer in de filmpjes benoemen, maar eronder in de beschrijving en hier op mijn blog.
 

Ontbijt (Tess Begg)
Ingredienten:
125 gram speltmeel
Lijnzaad ei (1 eetlepel gebroken lijnzaad, 2 eetlepels water)
1 cup pompoen (ik gebruikte 166 gram gestoomde pompoen)
1 cup amandelmelk (zo’n 200 ml)
1 theelepel biologische Appelcider azijn
1 eetlepel maple syrup
1 theelepel baking soda (of bakpoeder als je dat gebruikt)
Vanillepoeder
Kaneel

(alles mengen en dik laten worden, bakken op laag vuur)

| Topping |
Maple syrup
Banaan
Blauwe bessen
Ik heb mijn pannenkoekjes besmeerd met pindakaas

Pre-workout maaltijd
1 zoete aardappel (poffen in de magnetron | zo’n 5 minuten aan beide kanten | of in de oven 45 – 60 min.
Kropsla, augurk, tomaat & komkommer

Post-workout maaltijd
Saus: zakje italiaanse groenten (400 gram), 1 teentje knoflook, tomatenpuree, edelgistvlokken, paprika poeder, chili poeder, kerrie poeder en komijnzaad
Spinazie
Pasta
Canellini bonen (110 gram)

De komende twee weken en misschien langer probeer ik elke dag een eetdagboek/vlog online te zetten. In het weekend probeer ik dan een recept te posten. 

Like mijn pagina op Facebook en op Bloglovin om op de hoogte gehouden te worden. Op mijn Instagram en Tumblr plaats ik meestal veganfood pictures.

Reacties

Populaire posts