Vegan // Pompoenpuree met speculaaskruiden


Ik krijg regelmatig de vraag hoe ik mijn pompoenpuree maak, dus nam ik gister de tijd om alles te filmen. Omdat het overdag niet lukte moest ik het helaas doen met kunstmatig licht en dat valt te zien aan de kwaliteit van de video. Laat gerust weten of jullie vinden dat ik het opnieuw moet doen met daglicht. Het is trouwens een bijzonder gerecht met zowel speculaaskruiden als hartige kruiden zoals komijn, kerrie en chilipoeder.



Wat heb je nodig?
 1 Oranje biologische pompoen (smaakt het beste)
 1/2 ui of uipoeder
 Komijnzaad
 Speculaas en koekkruiden en/of kaneel
 Kerriepoeder
 Chilipoeder Staafmixer
 Producten om het mee te serveren zoals granen, sla en peulvruchten

Verwarm de oven voor op zo'n 200 tot 220 graden.

 Was de pompoen, snijd hem door de helft, verwijder de pitten en snijd de pompoen vervolgens in partjes. Leg deze op een ovenrooster of bakplaat en rooster de partjes 30 minuten. Ik zet mijn combimagnetron altijd op 225 graden, dus in een gewone oven kan dit prima op 200 tot 220 graden. Als je gewone ui wilt gebruiken voor het recept, halveer dan een ui en snijd deze in ringetjes. Voeg de ringetjes de laatste tien minuten toe in de oven.

Tip: Maak je rijst of andere granen en groente klaar, dit kun je prima in de tussentijd klaarmaken. Zo niet? Dan kun je dat half uur mooi besteden aan schoolwerk of ander werk.

 Haal de partjes uit de oven als deze klaar zijn, doe ze in een schaal of kommetje en pureer de pompoen voor een deel. Voeg vervolgens de ui of uipoeder, komijnzaad, speculaas en koekkruiden, chilipoeder & kerriepoeder toe. Ik doe van alles eigenlijk een beetje, geen vaste hoeveelheden. Soms schiet ik met de ene kruiden wat meer uit dan de andere keer. Pureer dit vervolgens helemaal glad.

 Serveer de pompoenpuree met romaine sla, lekker om te scoopen. In de video heb ik de pompoenpuree geserveerd met rijst en tempeh.

Eetsmakelijk! Ik ben erg benieuwd wat jullie van dit recept vinden of hebben jullie nog receptverzoeken? Laat het gerust weten.

Like mijn pagina op Facebook en op Bloglovin om op de hoogte gehouden te worden. Op mijn Instagram en Tumblr plaats ik meestal veganfood pictures.

Reacties

Populaire posts