Vanille speltpannenkoeken met spinazie // vegan



Als ik pannenkoekjes maak van havermout, dan krijg ik er achteraf altijd last van: buikpijn en een opgeblazen buik. Sinds ik spelt in huis heb gehaald voor het bananenbrood die Nina en ik samen gemaakt hebben, heb ik ook al een aantal keer speltpannenkoeken geprobeerd. Die bevallen me super, super goed. Ik heb een recept die ik met jullie moest delen!

Voor deze pannenkoekjes gebruik ik vanille stevia van Greensweet. Dit is een zoetstof met vanillesmaak zonder dat er alcohol in zit. In normale vanille extract zit wel altijd alcohol. Deze zoetstof bevalt me super goed en bevat verder geen calorieën voor degenen die dat willen weten. Ik voeg deze druppels ook toe aan mijn bananenijs.


Wat heb je nodig?
 Speltmeel
 Spinazie
 Ongezoete amandelmelk (of een andere plantaardige melkvariant)
 1 Rijpe banaan
 Baking soda
♦ Kaneel
♦ Vanille steviadrops of vanille extract
♦ Dadelstroop
♦ Toppings zoals (gedroogd) fruit, noten en zaden.

 Doe 3/4 cup (90 gram) speltmeel in een kom met 1 grote eetlepel kaneel en    1/4 theelepel baking soda. Roer deze droge ingrediënten goed door elkaar.

 Blend 1 cup spinazie (30 gram) en 1 cup ongezoete amandelmelk of andere plantaardige melkvariant in een blender of keukenmachine en voeg dit toe aan de droge mix. Prak de banaan en voeg deze samen met de vanille drops aan toe en meng alles goed door elkaar.

Ik heb 2 keer een halfpijpje gebruikt. Wat ik daarmee bedoel is dat je het pijpje vol laat lopen met vloeistof, dat er weer uitknijpt boven het mengsel en dat herhaal je nog een keer.

♦ Verwarm een koekepan op laag tot middelhoog vuur. Wanneer de koekepan warm is, kun je met een eetlepel beslag gieten en pannenkoekjes vormen. Ik gebruik per pannenkoek 3 eetlepels. Wanneer er veel luchtbelletjes zijn en de randen donkerder worden, kun je de pannenkoekjes omdraaien. Dit is na zo'n 4 - 5 minuten.

♦ Serveer met groente, fruit, zaden, noten, siroop of andere lekkere dingen. Ik heb deze pannenkoeken geserveerd met appel, druiven en dadelstroop.

Eetsmakelijk! Ik ben erg benieuwd wat jullie van dit recept vinden of hebben jullie nog receptverzoeken? Laat het gerust weten.

Deze pannenkoekjes waren van de eerste keer dat ik dit recept probeerde.

Like mijn pagina op Facebook en op Bloglovin om op de hoogte gehouden te worden. Op mijn Instagram en Tumblr plaats ik meestal veganfood pictures.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts