Havermout #1

Met het koude weer is warme thee natuurlijk heerlijk om mee op te warmen, maar dat  ook met een warme maaltijd of een warm tussendoortje. Havermout is ontzettend veelzijdig en dus kun je er veel verschillende recepten mee maken. Ik ben zeker van plan om er de komende tijd mee te experimenteren.
Als je niet zo van de smaak van gebakken banaan houdt, dan twijfel ik of je dit recept lekker vindt. Ik ben er zelf niet zo ontzettend dol op, maar ik vond het prima te eten, maar gewoon niet te vaak. Hou je er echt absoluut niet van, dan raad ik je af om er banaan door te prakken.

Wat heb je nodig:
Havermout
Amandelmelk
2 rijpe bananen
Een magnetron
Een vork
Een schaaltje
Een bordje of een snijplank
Eventueel kaneel of andere specerijen

Prak 2 bananen tot het een papje is en doe het papje in een schaaltje. 

2 Voeg aan het papje 40 gram havermout toe. In cups is dit net iets minder dan een halve, maar je voeg gewoon zoveel havermout toe als je zelf wilt gebruiken. Ik gebruik de normale havermout van Quaker. Voeg er daarna ook water of een plantaardige melkvariant aan toe en mix dit door elkaar. Voor de 40 gram havermout met banaan heb ik 75 ml gebruikt. Gebruik je meer havermout, dan kun je ook meer plantaardige melk of water toevoegen.

Ik heb hiervoor de ongezoete amandelmelk van Alpro gebruikt, maar ook hiervoor geldt: gebruik een substantie dat jij lekker vindt. Als je niet van melkvarianten houdt, kun je ook gewoon water gebruiken. Experimenteer en doe wat werkt voor jou. 

3 Zet het schaaltje in de magnetron en verwarm het 2 minuten, Klaar! 
Een snel, makkelijk en ook nog eens een warm recept om even mee bij te komen van de kou. Je kunt er voor de smaak bijvoorbeeld nog kaneel aan toevoegen en serveren met meer fruit, zo heb ik er gewone plakjes banaan bij geserveerd. 

Het vult wel!

Reacties

Populaire posts