Nana nice cream met muesli en fruit

Vandaag heb ik een nieuw recept voor jullie: nana nice cream, de bekende, gezonde bananenijs die je ooit een keer geprobeerd moet hebben.
Ik heb het recept als snack gebruikt. Als ik 's ochtends nana nice cream eet als ontbijt, heb ik veel meer ijs en gebruik ik dus ook meer bananen die ik 's avonds al invries. De bananen moeten namelijk minstens tien uur in de vriezer liggen om een goede ijsstructuur te krijgen.

Wat heb je nodig:
een blender
bevroren rijpe bananen (hoeveel ligt eraan hoeveel je wilt gebruiken)
rijpe banaan
muesli 
kaneel
rozijnen
(pitloze) druiven

♦ Doe wat rozijnen in een kommetje of bakje en laat ze eventjes weken. Er zit namelijk altijd olie op de rozijnen, zodat ze niet plakken. Ik vind het altijd prettig om de rozijnen dan eventjes te wassen.

♦ Hak de banaan in stukjes en doe de banaan in de blender. Water heb je niet persé nodig als je een goede blender hebt, maar mocht het echt niet lukken, voeg dan kleine beetjes water toe. Hoe meer water je toevoegt, hoe wateriger de structuur wordt. Doe je bananenijs in een kommetje als het mooi van structuur is.
♦ Strooi wat kaneel en muesli over je bananenijs en dan kun je nog fruit toevoegen als garnering. Bijvoorbeeld plakjes banaan, stukjes appel, stukjes druiven en rozijnen. Je kunt natuurlijk alle soorten (gedroogd) fruit toevoegen als garnering.




Reacties

Populaire posts