''Appeltaart'' uit de magnetron #1

Nee, het is geen echte appeltaart, maar het heeft er wat van weg en het is over het algemeen wat gezonder. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je geen appeltaart meer mag eten, maar als je zin hebt in een snelle warme snack, dan moet je het volgende recept een keertje uitproberen.


Mogelijk kennen jullie het recept al en het is ontzettend simpel: appel met kaneel uit de magnetron. Doe dit alleen niet te vaak, er wordt namelijk gezegd dat de magnetron schadelijk kan zijn. Maar of dat waar is, weet ik niet. Er zijn ook bronnen die zeggen dat het geen kwaad kan. In ieder geval gaan de voedingsstoffen wel eerder verloren in de magnetron.


Benodigdheden:
1 of meerdere appels
kaneel
schaaltje
snijplank of een bordje
schilmesje
eventueel een appelboor of een appelsnijder
eventueel citroensap als je dat lekker vindt.

1♦ Snij de appel(s) in stukjes. Zelf gebruik altijd meerdere appels, omdat mijn lichaam dat momenteel nodig heeft. Ik vind Jonagold persoonlijk de lekkerste appel en het schijnt ook nog eens de gezondste appel te zijn, dat blijkt uit Duits onderzoek. Ik schil de appels niet, maar als je de schil niet lekker vindt, voel je vrij om de appel te schillen.

2♦ Doe een deel van de appelstukjes in een schaaltje en strooi er wat kaneel overheen. Herhaal dit totdat je alle appelstukjes in een schaaltje hebt. Je kunt eventueel ook eerst citroensap over de stukjes appel doen als je dat lekker vindt.


3♦ Zet het schaaltje in de magnetron en verwarm de appels. Hoe lang ligt een beetje aan de smaak en hoeveel appels je gebruikt. Probeer het eerst 30 à 40 seconden, dan zijn de appelstukjes nog redelijk hard en niet heel warm. Ik verwarm ze vaak twee tot tweeënhalf minuut, omdat ik dus meer appelstukjes gebruik, maar ook omdat ik het lekkerder vind als de appelstukjes wat zachter en warmer zijn. Hou je juist van hele zachte appel, dan moet je de appels nog langer in de magnetron doen. Probeer gewoon uit en kijk wat jij lekker vindt.


Eetsmakelijk!




Reacties

  1. Dit is best lekker maar ik mis dan toch een beetje deeg, wat zou je daar het beste voor kunnen gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Mariska,
      Ik heb even wat recepten voor je opgezocht, want ik maak eigenlijk nooit taarten of cakejes.
      Ik probeer namelijk suiker en olievrij te eten.

      http://www.ilovehealth.nl/glutenvrije-vegan-appeltaart/
      http://www.ilovehealth.nl/gezonde-appeltaart/
      http://www.healthyvega.nl/tussendoor/suikervrije-appeltaart/

      Liefs,
      Lucinda

      Laat eventjes weten welk recept je bevalt.

      Verwijderen
    2. Hee Mariska,

      Ik heb een appeltaart recept die binnenkort online komt met deeg!

      Liefs,
      Lucinda

      Verwijderen
  2. mmmm je gebruikt de magnetron. Alle "chi" energie uit dit lekkere "gebakje". Beter in de oven klaar maken denk ik.
    Carola

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee Carola!
      Je hebt helemaal gelijk, maar af en toe kan het geen kwaad.
      Ik heb wel een appeltaart recept voor in de oven die binnenkort online komt!

      Liefs,
      Lucinda

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts