Glamour Health Challenge, Kayla Itsines Bootcamp & meer!

Het was wat vroeger opstaan dan normaal, mijn wekker ging om half 6. Ik kon op mijn gemak nog even de laatste dingetjes inpakken, mezelf klaarmaken voor de reis naar de Jaap Eden Baan en ik heb nog even een stukje gewandeld. Het was gister namelijk niet alleen D-day, de dag waarop gevierd wordt dat de geallieerden Normandiƫ binnenstormden om ze te bevrijden van de duitsers in 1944. Het was namelijk ook een D-day voor Kayla Itsines: ze is namelijk begonnen met een world tour en die startte in hartje Amsterdam en Glamour heeft zijn eerste kick-off gehad met de Glamour Health Challange!

Mijn zaterdagochtend
Het toffe was dat ik van de week een mailtje had gekregen van Garnier dat ik Ć©Ć©n van de gelukkigen was die een #lovemyBBmornings pakket gewonnen had en die zou zaterdag gebracht worden tussen 8 en 11 met een ontbijt (nou hou ik er niet van om een ontbijt te krijgen, ik maak het namelijk liever zelf). Het ontbijt was voor 2 personen bedoeld en mijn moeder en Jordy (mijn tweelingbroer) waren als enige thuis, dus die had beloofd dat zij het ontbijt mochten opeten. Mijn moeder had al ontbeten, omdat mijn broertje een feest had gehad en daardoor lekker lang heeft liggen pitten en uiteraard pas tegen het middaguur uit zijn bed kwam, haha. 

Ik heb het pakket helaas zelf niet in ontvangst kunnen nemen, want ik zat al (lekker) vroeg op de fiets naar het station, daarna in de trein op weg naar Amersfoort en later naar het station Amsterdam Science Park. In de Intercity log ik wel eens in om te kijken of ik nog berichten heb, maar meestal ga ik lezen of in mijn dagboek schrijven. Het altijd lange reizen zijn naar Amsterdam en dan heb ik ook wat meer tijd om uitgebreid in mijn dagboek te schrijven. Het was trouwens wel wennen, want ik zat in mijn sportkleding in de trein, omdat we ons niet konden omkleden op locatie. 
Toen ik ingelogd was op de Wifi, kreeg ik ineens allemaal appjes binnen van mijn moeder. Ze had het pakket in ontvangst genomen en ze was dol enthousiast over het eten. Het grootste deel was voor het ontbijt en in dit geval dus de lunch. (De foto heb ik even van internet geplukt, wat de foto's van mijn moeder waren niet scherp.
Het duurde overigens wel enorm lang voordat ik eindelijk kon zien wat er in het pakket zat, dat maakte het wel spannend. Ik was heel benieuwd naar de inhoud :D. De Wifi is meestal enorm traag in de trein. Maar ik denk dat we sowieso al blij moeten zijn dat de mogelijkheid er is! 

Naast het ontbijt bestaande uit 2 croissanten, 2 donuts, druiven, 2 eieren, potjes jam, kleine pakjes de ruijter hagelslag, potjes yoghurt, potjes sap, 2 appels, 2 mandarijnen, 2 groene theezakjes en leuke servetjes zat er voor mij nog een leuke mok in, een kleine I © BB button, Garnier micellair reinigingswater, Garnier oogontreinigingslotion Express 2 in 1, BB cream classic, Garnier Hydra herstellend + nachtcrĆØme en uiteraard het mandje.

Jaap Eden Baan
Eenmaal in Amersfoort zag ik de eerste girls voorbij komen in sportkleding met een tas en een yoga mat. Het kon niet anders of zij gingen ook naar de Glamour Health Challenge day. 

Aangekomen bij station Amsterdam Science Park keek ik mijn ogen uit: er kwamen heel veel meiden uit de trein die allemaal naar de Glamour Health Challenge gingen. Ik wist zelf de weg niet, dus ik kon de groep mooi volgen. Heel toevallig liep er een meisje naast mij die ook alleen was, Maaike. De ochtend en de middag heb ik dan ook samen met haar doorgebracht. (de ingang was niet de eerste afslag die je ziet.)
De rij voor de ingang was huge! Ik heb een fotootje gemaakt, maar daar lijkt de rij nog veel kleiner dan die was. Gelukkig ging de rij wel best snel. Bij de ingang stonden hele leuke mannelijke modellen in smoking (helaas geen sportbroek en een six pack) ons op te wachten om onze entreeticket te scannen. We moesten ook het juli nummer laten zien van de Glamour, want zonder tijdschrift mochten we niet naar binnen. We kregen een lief klein kaartje met overzicht van de stands,WC's en alles wat er maar te vinden was met het programma op de achterkant. 
Na zo'n lange reis was het wel tijd voor een toiletbezoek, maar ook daar stond een enorm lange rij en die rij ging helaas wat minder snel.. Arme blaas.
Panorama! Het stond nog niet helemaal vol.

Glamour Health Challenge
Na ongeveer 20 minuten kon ik samen met Maaike op zoek naar een plekje op het grasveld wat al best vol lag. Niet snel daarna werd het evenement geopend door niemand minder dan presentator Kay Nambiar en Sanne Groot, hoofdredactrice van de Glamour. De we © yoga fashion show volgde al snel. Er waren in het totaal 3 modeshows te zien. Elke modeshow werd er sportkleding geshowd die te koop zijn bij Zalando.
Na de modeshow hebben we een yoga workout gehad van Wilma Werkheim en dat was echt lekker. Na de yoga sessie konden we de We © Running fashion show bezichtigen. Daarna hadden we een uur pauze, dat vond ik wel jammer. Veel meiden gingen eten of accessoires kopen of shoppen in de  Fashion & Fit store van Zalando. Ik had geen geld bij mij - en eerlijk gezegd ook niet zoveel geld om te besteden aan alle leuke artikelen. 
Er was namelijk een 'Health Market' met allemaal leuke stands. Zo stond er stand van Clean Meals. Hier konden we een leuke foto laten maken en door die te posten op instagram kon de foto worden uitgeprint. Iedereen die dat gedaan heeft maakt kans op een 21 dagen Clean Meals Challenge t.w.v. €549,-. Ik was alleen zo dom om een filter te gebruiken (in de haast heb ik een filter gekozen die ons hartstikke rood maakte, oeps :$). Die foto is ook uitgeprint, haha. Ik heb de foto later van Instagram verwijderd en de goede gepost. Helaas is die niet uitgeprint, want ik was al niet meer bij de Jaap Eden Baan.
We konden ook een foto maken bij een soort podium gemaakt door Glamour zelf in het kader van de Glamour Health Challenge, mede mogelijk gemaakt door GOPHOTO. Ook met deze foto maken we kans op een hele leuke prijs, namelijk een slowjuicer van Versapers t.w.v. €399,-.
 
Verder stonden er nog stands met eten van Rens Kroes (Rens gaf zelf ook een workshop, waarvan ik niet wist dat die er was), gezonde hapjes en taarten van Lavinia, verse kokosnoten van Lite Dark, merchandise van Kayla Itsines, Mason Jars, zelfs Xelly Cabau van Kasbergen stond er met haar boek Make-up die ze signeerde als je het boek kocht en er waren nog meer leuke stands. In vergelijking met de grootte van de locatie zelf, vond ik wel dat er nog invulling kon zijn aan de ruimte door bijvoorbeeld nog wat activiteiten toe te voegen. Er stond bijvoorbeeld dat we deel konden nemen aan yoga sessies, maar we kregen er maar 1.
Na dat uur was het dan eindelijk zo ver: de bootcamp van Kayla! Ownee toch niet. Eerst nog een modeshow: de We © Fitness fashion show. De modellen hebben bij elke modeshow wel een leuk showtje gegeven en de kleding was ook wel erg leuk.

EN TOEN WAS HET ZOVER: KAYLAAAA! Wat ontzettend gaaf om Kayla in levende lijven te zien en zelf een bootcamp van te krijgen! Het was soms een beetje pittig, maar het was super fijn om gecoacht te worden, want dan geef je toch net iets meer dan wanneer je alleen bent.
Kayla is heel motiverend en dat geeft je nog even meer power. Zo hadden we elke keer oefeningen van 30 seconden en dan wisselden we weer naar een andere oefening. Van alles kwam voorbij: burpees, X-jumps, (jump) squats, Bicycle's, (jumping) lunges, sit ups, mountain climbers en waarschijnlijk vergeet ik er ook nog een aantal, Owja planking hebben we ook gedaan.
Na de bootcamp, dat eindigde met een workout van 5 minuten High Intensity achterelkaar, hebben we een leuke foto gemaakt met alle deelnemers. Kayla heeft nog bidon's en foam rollers uitgedeeld door ze in het publiek te gooien. Ook hier had ik weer pech, niks gevangen, haha. Daarna kon iedereen in de rij gaan staan voor de Meet & Greet met Kayla. De rij was zo ontzettend lang dat ik na 45 minuten nog geen 10 meter was opgeschoven. Ik moest wel uit de rij, omdat ik anders de trein zou missen. Iedereen die weg ging kreeg nog 2 kleine tubetjes Colgate MaxFresh tandpasta. 
Ik heb echt genoten van de dag, maar toch was het wel nog meer genieten geweest als ik een vriendin mee had gehad. Nu was het toch anders, doordat je met een onbekende optrekt. Verder hoop ik voor de volgende Glamour Health Challenge dat er iets meer te doen is. 
Wil je meer zien van de Glamour Health challenge? Zoek dan op internet de hashtag #Glamourhealthchallenge of klik hier of hier.
Owja wil je de Bootcamp terug zien? Dat kan op de Youtube-channel van Glamour.

Reacties

  1. Leuk verslag!
    Ik heb me gisteren ook erg goed geamuseerd. Kayla's bootcamp was zalig, een moment om niet te vergeten.
    Rens gaf een workshop? Daar heb ik ook niets over zien passeren en ik heb de pagina erg oplettend dagen in de gaten gehouden :) spijtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee Carolien,
      Leuk dat je even de tijd neemt om te reageren! Ja Rens gaf een workshop, althans dat staat op deze site: http://onesecplease.com/lifestyle/glamour-health-challenge/ (de eerste link die ik ik gegeven heb).

      Maar er was meer
      De lezeressen die een e-ticket wisten te bemachtigen hadden stad en (zelfs buiten)land afgereisd om fanatiek mee te doen met de mega-bootcamp. Maar er was meer. Zoals een grootse yogales onder leiding van docent Wilma Werkheim. Lezeressen spotten (en shopten) de nieuwste sportcollecties tijdens de Zalando fashion show en in de Fashion & Fit store, en genoten van gezonde drankjes en snacks op de speciaal ingerichte Health Market. Daarnaast deed Glamour’s covergirl van deze maand Rens Kroes een workshop. De dag werd gehost door Kay Nambiar.

      Op haar instagram staat wel dat ze een consult gegeven heeft, maar verder zou ik het ook niet weten. Wel jammer.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts