SET Academy, the next level! ik ga het missen.

Voor het eerst ben ik weer thuis op zondag, want afgelopen zondag hadden we de laatste workshop bij SET Academy, the next level!. Het was een rare dag, de hele tijd besef je dat je deze plek nooit meer of een hele tijd niet meer gaat zien. Elize en ik gingen vorige week nog één keertje met de auto naar Amsterdam en eenmaal aangekomen beseffen we ons dat het de laatste les gaat worden met het groepje waar we best hecht mee zijn geworden, we gaan voor de laatste keer die wenteltrap op, alles voor het laatst.. voorlopig.
De laatste keer met de trein was zo raar, je weet gewoon dat alles voor nu eventjes de laatste keer is. De laatste keer met de pont overstekken vanaf Amsterdam Centraal, het stukje wandelen naar A Million Faces en uiteindelijk weer terug. Elize en ik hebben super veel geluk gehad met de treinreizen, omdat de treinen bijna altijd wel reden. Één keertje moesten we opstappen in Zwolle, omdat er een aanrijding geweest was met een auto tussen Deventer en Apeldoorn en nog wat kleine dingetjes zoals vertragingen.

Het waren 10 geweldige weken waarin we met zijn allen veel geleerd hebben. We hebben lessen gehad in presenteren, camera acteren, toneel en auditeren. We hadden les van geweldig leuke, lieve en mooie mensen!
Kimberley Klaver was altijd aanwezig, omdat zij SET Academy ook opgericht heeft. Talisia was ook bijna altijd wel aanwezig, omdat ze op die manier kon zien of ze iemand kon casten voor een opdracht. De toneellessen kregen we van Melody Klaver en Gaite Jansen, camera acteren werd verzorgd Kimberley zelf, auditeren door Talisia en presenteren werd gegeven door Tess Milne.
Mijn ervaring met SET Academy, the next level!
Ik kan alleen maar zeggen dat het enorm leerzaam en gezellig was. Soms moesten we wel in een korte tijd scènes leren, maar dat was voor mij geen probleem. De lessen waren soms ook confronterend, omdat er mensen zijn - en ik ook - die zichzelf tegenkomen of grenzen moeten verleggen. Daarnaast ben ik perfectionistisch waardoor ik altijd het beste van mezelf naar boven wil halen en wil laten zien. Dat kan natuurlijk niet altijd en daardoor was het soms ook best moeilijk.

Ik vind het bijvoorbeeld soms moeilijk om mijn emoties te laten zien of bij een emotie te komen, omdat ik een soort muurtje om me heen gebouwd heb om mezelf te beschermen en dan wil ik het wel loslaten, maar op de één of andere manier lukt dat niet altijd.
Naar mate de tijd vorderde leerde ik omgaan met het loslaten van het perfect willen doen en geen fouten willen maken. Want juist door jezelf erin te storten en maar op je mond (ik hou het netjes) te vallen, leer je wel het meest en heb je ook plezier! De laatste paar lessen heb ik dan ook echt genoten, gewoon omdat ik niet constant bezig was met het willen presteren en juist omdat ik het losliet ging het ook beter. Het hielp ook heel erg dat we gewoon eerlijke feedback kregen van de personen van wie we op dat moment les hadden, dat we scènes opgenomen en teruggekeken hebben en dat we samen met Kimberley en Talisia ook evaluaties hadden.
We hadden echt een super leuke groep met maar één jongen die het helaas ook niet leuk vond om als enige van het mannelijke geslacht te zijn, dus hij is er uiteindelijk helaas mee gestopt. We hebben gelachen, gehuild, geschreeuwd, we hebben ons als dieren gedragen en we zijn zelf een gebakken ei geweest. We hebben zelfs buiten Annemaria Koekoek gespeeld als educatief doelmiddel en we hebben filmpjes opgenomen bij het Eye. Ik ga iedereen zo ontzettend missen! Het mogen werken met zulke professionele mensen was echt een eer.
Gelukkig wil Kimberley een vervolg op SET Academy, the next level! maken, waarbij wij ook allemaal weer uitgenodigd worden. Dus ondanks dat het vorige week de laatste les was, hebben we nog geen afscheid genomen!
De laatste les waar Talisia bij kon zijn.

Reacties

Populaire posts