Set Academy - The next level.

Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben, heb ik de laatste tijd wat minder blogs geplaatst.
Ik ben momenteel erg druk met leren voor toneelles, acteerworkshops die ik volg, zangles, audities en ik probeer mezelf ook gitaar en keyboard te leren spelen. Daar komt nu ook een 10 weekse workshop bij in Amsterdam. Daardoor hou ik weinig tijd over om te bloggen, althans ik gun mezelf weinig tijd omdat ik dan denk dat ik die tijd beter had kunnen leren.


Mijn blog is nou eenmaal niet mijn baan en daardoor heb ik nog veel meer andere verplichtingen en kan ik het dus niet altijd goed combineren. Zo moet ik bijvoorbeeld ook nog een blog maken over mijn nieuwste schilderij, maar dat komt allemaal goed!



SET Academy
De 10 weekse workshop in Amsterdam wordt gegeven door SET Academy en deze workshop wordt ook wel 'the next level' genoemd. SET Academy is een initiatief van Kimberly Klaver, zij is actrice en presentatrice. Kimberly wil met SET Academy jong talent een kans geven, begeleiden en haar ervaringen delen.

De lessen van SET Academy worden gegeven door BN'ers die werkzaam zijn in de theaterwereld, het acteerveld of bijvoorbeeld presenteren. Voorbeelden van BN'ers van wie we les zullen gaan krijgen is uiteraard Kimberley Klaver, maar ook Melody Klaver, Gaite Jansen, Talisia Misiedjan (casting director bij A Million Faces) en Tess Milne. SET Academy heeft nog een suprise gastdocent voor ons in petto, dus ik ben benieuwd wie dat zal zijn.


Naast de lessen zelf zal castingdirector Talisia Misiedjan van A Million Faces aanwezig zijn om nieuw talent te scouten. Het is natuurlijk een droom van mij om actrice te worden, dus dat zou echt super gaaf zijn. Maar ik blijf realistisch dat de kans natuurlijk klein is dat je gescout wordt. Ik probeer me gewoon te focussen op de lessen en plezier hebben in alles wat we gaan doen.

We gaan lessen krijgen in o.a. spelen, stemgebruik, theater acteren, auditeren, camera acteren en presenteren.

Audities
Deze workshop is een niveau hoger en daarom heeft het de naam 'the next level'. Er werden audities gehouden voor deelname, waaraan ik niet meegedaan heb. SET Academy had namelijk nog plekken vrij en bood mensen de kans om op basis van hun CV uitgenodigd te worden voor de workshop. Toen ik de oproep las, ben ik meteen mijn gegevens en CV gaan opsturen. Na een tijdje kreeg ik mail terug dat ik uitgekozen werd als deelneemster voor de workshop zonder te hoeven auditeren! Dus dat was heel gaaf :D 

Het wordt de komende 10 weken weer veel kilometers maken met de trein, maar dat vind ik niet erg. Acteren is en blijft mijn passie en drijfveer. Het leuke is dat ik nu ook voor de eerste keer met de veerboot in Amsterdam mag varen en voor de heenweg hoef ik gelukkig niet over te stappen, want ik neem de internationale trein en die rijdt rechtstreeks naar Amsterdam Centraal. Nu alleen hopen dat de treinen allemaal op tijd rijden i.v.m de sneeuw van gister.

Hebben jullie nog plannen voor vandaag of voor de komende week?

Reacties

Populaire posts