Nails - Winter inspired II.

Ik heb een tweede versie van een nail art met sneeuwvlokjes voor jullie.
Ook deze nail art kun je met elke gewenste kleuren doen die je maar leuk vindt. Als je verder leest leg ik de stappen uit en zie je een foto van het resultaat.


Zelf wilde ik graag verschillende kleuren blauw gebruiken om echt een soort buiten idee te creëren, maar helaas heb ik de benodigde kleuren niet. Dus koos ik voor een wat groenere en mint-achtige kleuren. 


Wat heb je nodig?

¨Vijl. (het liefst een kartonnen vijl of glasvijl)
¨Bokkenpootje.
¨Nagelriem olie.
¨Handcrème.
¨Base coat. 
¨Nagellak remover.
¨Wattenschijfje.
¨Witte, zilveren en 3 andere kleuren nagellak die mooi in elkaar overlopen van donker naar licht.
¨Een sponsje.
¨Dotting tool, een schuifje voor in het haar of een tandenstoker.

Stap 1. Verzorg je handen, nagels en nagelriemen goed. In een eerdere blog heb ik hier al tips voor gegeven.  ~ Klik hier.

Stap 2. Als jij je handen verzorgd hebt, pak dan een wattenschijfje met nagellak remover en reinig je nagels. Breng daarna een base coat aan op elke nagel. Zorg dat de base coat goed droog is voordat je begint met de eerste laag nagellak. 

Tip: Door je nagels eerst schoon te maken met nagellak remover, blijft de nagellak langer zitten.

Stap 3. Lak de nagels allemaal wit als basiskleur om de ombre beter naar voren te krijgen. Laat ook deze laag goed drogen!
Stap 4. Lak je wijsvinger en ringvinger zilver. Mijn zilver heeft een soort glitter effect.

 Pak een sponsje en maak drie lijnen met de ombre kleur opvolgorde van donker naar licht. Dep dan de spons op de nagels van je duim, middelvinger en ringvinger. Zorg dat je de spons ongeveer op dezelfde plek blijft deppen. Ik heb er zelf voor gekozen om onderaan te beginnen met de donkerste kleur en bovenaan te eindigen met de lichtste kleur. Ik heb voor jullie een foto toegevoegd van iemand die deze techniek ook gebruikt, want ik heb zelf geen foto gemaakt. Sorry hiervoor.



Zoals je op de foto kunt zien maakt zij gewoon 3 horizontale strepen,

Je kunt het beste wel af en toe de nagellak opnieuw aanbrengen op de spons zodat de spons weer nat wordt. Je kunt na het sponsen een laag met blanco nagellak aanbrengen om de nagellak wat te 'smoothen', zodat de kleuren wat meer overlopen. Meestal loopt nagellak namelijk uit met blanco nagellak, bij mij in ieder geval wel.

Stap 5. Wanneer al je nagels droog zijn kun je 'dots' zetten op de ombre nagels. Probeer de ruimte te vullen, maar zorg dat je niet teveel 'dots' zet. Probeer ook af te wisselen met grote en kleine 'dots', dat vind ik zelf mooier dan eentonig dezelfde grootte gebruiken.

Stap 6. Laat je nagels goed drogen voordat je de top coat aanbrengt voor een beschermende dekking. Laat ook deze goed drogen voordat je iets met je handen gaat doen. 

Dat waren de stappen. Wat vinden jullie van deze tweede winter nail art?

Welke merken nagellak gebruiken jullie? 
Ik merk namelijk dat ik mijn nagellak helemaal niet heel erg fijn vind. Ik gebruik voornamelijk Essence en Catrice en Hema.

Reacties

Populaire posts