De eerste weken op mezelf & mijn studie ☂ ♦

De afgelopen 2 weken zijn echt omgevlogen en inmiddels zitten we alweer in lesweek 3.
Hoe de afgelopen weken voor mijn zijn geweest vertel ik in de video. Ik ben nog niet zo gewend aan het opnemen van video's en waarschijnlijk is er nog een hoop dat ik daarover moet leren. Vaak twijfel ik ook als ik een filmpje wil maken of ik dat wel moet doen. Wat als ik alleen maar negatieve reacties krijg over hoe ik eruit zie, hoe ik doe en alles wat je maar zou kunnen bedenken? Niet geschoten is altijd mis. Dus hierbij mijn filmpje.
Ik heb ook nog een aantal foto's gemaakt sinds ik op mezelf woon
Ik woon echt vlak naast een super mooi parkje en die zwanen kon ik niet voorbij laten zwemmen.
een soort waar is Wallie, maar dan waar ben ik? Dit was trouwens tijdens de eerste LEF bijeenkomst met Tim den Besten
Eva Brouwer
Mijn nieuwe blender vs de oude 
En natuurlijk mag ik het geweldige weer in Nederland niet vergeten 

Reacties

  1. Hoi Lucinda,

    Fijn dat je studie bevalt! : ) Ik studeer Communicatie- en Informatiewetenschappen en zit in mijn derde jaar. Ik kan mij herinneren dat de eerste maanden van mijn eerste jaar behoorlijk hectisch waren. Alles was wennen: het reizen, het leren, colleges, alles. En ik dacht dat ik het nooit zou halen! Dat het allemaal te veel en te moeilijk voor mij was. Maar weet je, het is allemaal goed gekomen. Ik heb tot nu toe al mijn vakken gehaald. Dat ging niet vanzelf, want ik ben niet de snelste met leren en ik ben behoorlijk perfectionistisch. Ik besteed dan ook veel tijd aan mijn studie, maar dat vind ik niet erg want wat ik leer ik vind ik interessant. Dus als je je studie leuk vindt en je bent gemotiveerd, ga er dan vooral voor! Maar vergeet niet op z'n tijd te ontspannen en leuke dingen te doen. Het leven heeft immers meer te bieden dan alleen maar studeren.

    Ik ben vorig jaar op kamers gegaan, omdat het reizen te belastend werd en ik graag zelfstandiger wilde worden. In het begin was het wennen om mijn eigen huishouden te regelen, maar het op kamers wonen bevalt mij nu zeker. Wat ik je wel graag mee wil geven is dat je er voor moet waken dat je niet 'vereenzaamd'. Zorg dat je een beetje contact hebt met studiegenoten, huisgenoten, buren of andere mensen anders voel je je denk ik al snel alleen. Maar zo te horen heb je een leuke klas en ga je al naar evenementen toe. Ik zou zeggen: blijf dat vooral doen! Je hoeft echt niet iedere dag 'het sociale dier' uit te hangen, maar af en toe een interessant evenement bezoeken of een praatje maken met vriendelijke mensen doet wonderen voor je humeur en draagt daarmee ook bij aan betere studieresultaten. ; )

    Nog veel succes en plezier met je studie!

    Groetjes van Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heee Lisanne!
      Sorry dat mijn antwoord weer eens op zich heeft laten wachten, maar nu maak ik er gewoon tijd voor.
      Ik zal voortaan sneller reageren!
      Ohh wauw, derde jaar alweer, gaat snel hé? Moet je vier jaar?
      Moest je lang reizen voor je studie? Waar studeer je als ik vragen mag?
      Bedankt voor het delen van je ervaringen, want ik ben ook perfectionistisch en ontzettend lang bezig met huiswerk en leren, dus ik hoop ook dat ik alles haal.
      Neem je zelf ook tijd om te ontspannen? Wat helpt jou om te ontspannen?

      Vereenzamen is natuurlijk nooit goed en dat komt wel goed. Ik ben het wel gewend om niet veel te doen, maar misschien komt het wel meer.

      Jij ook heel veel succes en plezier!

      Liefs,
      Lucinda

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts