Negative Space nail art tutorial

Het weekend is helaas weer voorbij.. Ik hoop dat jullie ondanks het enorm slechte weer toch een leuk weekend hebben gehad! 
Mijn weekend was wel goed. Ik ben voor niks naar Zwolle gereisd met mijn moeder, maar dat was wel hilarisch. Mijn moeder heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt en heeft bij de Starbucks een koffie besteld. Gister ben ik 2 keer natgeregend, maar alles ging goed met de NS en ik heb een super leuke les camera acteren gehad van Kimberly en Talisia.
Zoals beloofd heb ik ook een Negative Space Nail art tutorial voor jullie gemaakt.  



Dit is mijn resultaat


Wat heb je nodig?

¨ Vijl. (het liefst een kartonnen vijl of glasvijl)
¨ Bokkenpootje.
¨ Nagelriem olie.
¨ Handcrème.
¨ Base coat; glans en matt. 
¨ Witte en zwarte nagellak
¨ Washi tape of Nail art striping tape.
¨ Nagellakremmover
¨ Wattenstaafje of een kwastje


Stap 1. Verzorg je handen, nagels en nagelriemen goed. In een eerdere blog heb ik hier al tips voor gegeven.  ~ Klik hier. 

Stap 2. Als jij je handen verzorgd hebt, pak dan een wattenschijfje met nagellak remover en reinig je nagels. Breng daarna een base coat aan op elke nagel. Zorg dat de base coat goed droog is voordat je begint met de eerste laag nagellak. 

Tip: Door je nagels eerst schoon te maken met nagellak remover, blijft de nagellak langer zitten.

Stap 1 en 2 kun je overslaan, maar het is beter voor je nagels om deze stappen wel te doen. 



Stap 3. Plak je nagels af in de geometrische vormen zoals op de foto. Gebruik het liefst washi tape, want striping tape geeft af als het nat wordt door de nagellak. Mijn Washi-tape heb ik gekocht bij de HEMA en is 7,5 mm. Hierdoor heb ik de washi tape soms op maat moeten knippen. 

Ik zal even een uitleg geven over wat ik bij mijn ringvinger gedaan heb. Ik heb met washi tape gewoon een rechthoek uitgeknipt en onder het rechthoekje heb ik een dun lijntje van washi tape op mijn nagel geplakt, zodat ik het rechthoekje met de twee lijntjes van mijn nagel kan halen. Je kunt eventueel ook een lijn over je nagel heen plakken als striping tape gebruikt, maar dan moet je dat later eventjes bijwerken met nagellak. 



Stap 4. Lak je nagels in de kleuren zoals op de foto. Je lakt je duim volledig wit. Je wijsvinger lak je ook wit behalve het pijltje (^) die je getapet hebt. Je middelvinger lak je zwart behalve het pijltje (<) die je getapet hebt. Je ringvinger lak je ook wit, je kunt over de washi tape heen lakken, maar probeer er toch zoveel mogelijk omheen te lakken. En als laatste je pink: lak de rand boven het tape zwart en de rand onder de tape wit. 
Laat de tape nog wel zitten na elke nagel, want het beste kun je nog een laag aanbrengen voor een betere dekking. Zorg er wel voor dat de lagen nagellak goed droog is voor je de volgende laag aanbrengt.

Bij de tweede laag kun je het beste wel eerst 1 nagel lakken en vervolgens gelijk de tape verwijderen. Het kan zijn dat de lijnen op je nagels niet helemaal netjes of recht zijn. Dat kun je altijd bijwerken met nagellak of nagellak remover en een wattenschijfje of een kwastje.


Stap 5. Wanneer de nagellak op je duimen goed droog is, kun je met washi tape de geometrische vorm zoals op de foto op je nagels plakken. 

Stap 6. Lak het gedeelte boven het tape zwart en doe dit ook 2 keer. Laat de eerste laag ook weer eventjes goed drogen voor je de volgende laag aanbrengt. Verwijder het tape zo snel mogelijk nadat je de tweede laag aangebracht hebt. 


Stap 7: Bijna klaar! Alleen nog eventjes aflakken. Het beste is om dit pas te doen als je nagellak compleet droog is, omdat sommige top coats nagellak kunnen uitvegen en dat vind ik altijd jammer.
Gebruik de glanzende top coat op elke nagel behalve de middelvinger (de zwarte <). Op de nagel van je middelvinger breng je een matte top coat aan. Ik heb de matte top coat van de HEMA gebruikt en die moest ik 2 keer aanbrengen voor een mooi matt effect.


Wat vinden jullie van deze nail art en welke merken nagellak/top en base coats gebruiken jullie? Ik merk dat mijn nagels na een hele dag drogen nog nat kunnen zijn en dan word ik wakker met afdrukken in mijn nagels. 

Reacties

Populaire posts